El Beat Josep Guardiet

Beat Josep Guardiet

A partir del dia d’avui ja ens podem referir al nostre estimat Dr. Guardiet com el Beat Josep Guardiet, perquè amb la seva beatificació l’Església li reconeix les seves virtuts com a model de vida cristiana i d’entrega a Déu i un culte públic local, tant a Rubí com a la diòcesi de Terrassa i altres diòcesis germanes. Avui és un dia ran per a tot Rubí, contemplant en el Beat Josep Guardiet un sant sacerdot que va donar la vida pel Crist en el seu ministeri pastoral i en la prova suprema del martiri.

Juntament amb el Dr. Guardiet són beatificats altres cinc-cents vint-i-un màrtirs que van donar testimoniatge de la fe en Jesucrist i perdonaren aquells que el hi llevaven la vida en els convulsos anys de 1936 a 1939 (alguns van morir l’any 1934). És significatiu que la celebració de les beatificacions es faci a Tarragona, ja que va ser aquesta ciutat un dels primers llocs d’entrada del Cristianisme a Espanya per mitjà de la presència i predicació de l’apòstol Sant Pau, una ciutat que ens els primers temps de la història de l’Església ja va ser testimoni de martiris, entre ells els més destacats del bisbe Sant Fructuós i els seus diaques Auguri i Eulogi. Així es posa de relleu com la cadena de transmissió de la fe s’ha anat prolongant al llarg dels segles.

En el Beat Josep Guardiet podem veure un home apostòlic amb el tremp d’aquells primers cristians, un seguidor de Jesús quees va prendre molt seriosament la seva fe i el seu discipulat fins a les darreres conseqüències, un sacerdot fidel que professava un gran amor a l’Església a la qual va servir amb una dedicació extraordinària. El compromís de la fe el va portar al compromís amb la cultura i el país. Des d’una òptica cristiana, el Beat Josep Guardiet es va preocupar per l’educació i formació dels infants, els joves i els adults, i aquest interès el va dur a fundar l’Escola Montserrat, el Museu de Rubí, el Casal Popular, l’Esbart Dansaire, el Foment de la Sardana i a instaurar la Romeria de Montserrat i altres iniciatives que va dur a terme. Va ser un home que va viure el misteri de l’Encarnació del Crist i el va portar a la pràctica. Ara participa de la glòria del Senyor i per això ens encomanem a la seva intercessió. Beat Josep Guardiet, pregueu per nosaltres, pregueu per la vostra estimada ciutat de Rubí.