La falta de perdó

La falta de perdó és un verí que prenem diàriament a gotes, però que finalment ens acaba enverinant. Moltes vegades pensem que el perdó és un regal per a l’altre sense adonar-nos que els únics beneficiaris en som nosaltres mateixos.

El perdó és una expressió incalculable d’amor. El perdó ens allibera de lligams que ens amarguen l’ànima i emmalalteixen el cos. No significa que estiguis d’acord amb el que va passar, ni que ho apovis.

Perdonar no significa deixar de donar-li importància al que va succeir, ni donar-li la raó a algú que et va fer mal. Simplement significa deixar de costat aquells pensaments negatius que ens van causar dolor o enuig.

El perdó es basa en l’acceptació del que va passar. La falta de perdó et lliga a les persones amb el ressentiment. Et té encadenat. La falta de perdó és el verí més destructiu per a l’esperit ja que neutralitza els recursos emocionals que tens.

El perdó és una declaració que pots i has de renovar diàriament. Moltes vegades la persona més important que has de perdonar ets tu mateix, per totes les coses que no van ser de la manera que havies pensat.

La declaració del Perdó és la clau per alliberar-te. “Pare, perdona’ls perquè no saben el que fan”. En aquest moment va aconseguir Crist el zenit de la llibertat.

Amb quines persones estàs ressentit? Qui són els que no pots perdonar? És que tu ets ‘infalible’ i per això no pots perdonar els errors aliens? Vinga, no perdis més el temps ensarronant-te!

Perdona perquè puguis ser perdonat, recorda que amb la vara que mesuris, seràs mesurat…

Però com pots creure en l’amor si no practiques el perdó? Però quin evangeli llegeixes?