La Sagrada Família de Natzaret

Sagrada_Familia_de_Nazareth

El seu pare i la seva mare estaven admirats pel que es deia del nen.

Simeó els va beneir, dient a Maria, la seva mare: «Mira, aquest està posat perquè molts a Israel caiguin i s’aixequin; serà com una bandera discutida: així quedarà clara l’actitud de molts cors. I a tu, una espasa et traspassarà l’ànima.

Amb aquestes paraules de l’Evangeli de Sant Lluc, l’Església ens il·lumina avui en la festa de la Sagrada Família de Natzaret, model i icona per tota família humana, model i imatge de la mateixa Trinitat Santa. Per la litúrgia de l’Església, que recull tota la lex orandi, és a dir, tota l’oració que resa l’Església universal (nosaltres), ja ha quedat enrere el temps de contemplar al Nen Déu i endolcir-nos amb la seva tendresa. Encara que sense deixar de consolar-nos i complaure’ns en la contemplació del nen Jesús, el Fill del Pare Etern, l’Església ens proposa el 26 de desembre a Sant Esteve, mort sota una pluja de pedres per donar testimoni de la divinitat d’aquest nen, per dir amb claredat que Ell hi és a la dreta del Pare. El 27 de desembre recordem a Sant Joan Apòstol i Evangelista, el màrtir de l’amor i el testimoni valent de la virginitat pel Regne dels Cels, el deixeble estimat per Crist que va saber intuir el que movia el Cor del seu Mestre. I avui, 28 de desembre celebrem la festa de la Sagrada Família i també recordem als Sants Innocents, màrtirs involuntaris de Crist, per qui van haver de sofrir cruenta mort a tan primerenca edat. Aquests és el Nadal catòlic, aquell que va al gra, el que es despulla de tantes ximpleries i estupideses tan recurrents en aquests dies: aquest Nadal, com va dir alguna cançó, és mentida. El missatge que Jesús ens mana en aquests dies és clar, Ell ha vingut a fer-nos sants per l’amor, a omplir-nos de la seva bellesa divina, i per això ens fixem en els sants i en els màrtirs, per això mirem a aquells que han sabut rebre a aquest nen als seus braços i han seguit els seus passos. Per això serveix el Nadal, per ser derrocats per Crist i ser alçats per Ell novament, ja renovats. “Aixequeu-vos, alceu el cap, s’acosta el vostre alliberament.”

Seran odiats a causa del meu nom. Però el que perseveri fins a la fi se salvarà.

Aquestes paraules del Senyor, quan envia als seus deixebles en missió,

no torben la celebració del Nadal, sinó que la despullen del fals revestiment embafador que no li pertany i ens ajuden a comprendre que en les proves acceptades a causa de la fe, la violència és vençuda per l’amor, la mort per la vida. (Papa Francesc, 26-12-2014).

El Sant Pare recorda també als màrtirs del segle XXI i als cristians perseguits, que no entristeixen el nostre Nadal occidental si no que li donen el seu veritable sentit: davant la persecució sistemàtica i violenta la mansuetud de la fe en el Príncep de la Pau, davant l’acorralament despòtic dels cristians la senzillesa de l’amor que no es reclou si no que arriba a tots, amics i enemics. I avui especialment clamem davant el món pel respecte de la família natural, que neix de la mateixa naturalesa humana, ordenada a l’amor i a la procreació. Pensant en els matrimonis i en les famílies que conec aquí a Rubí, demano per tots vosaltres, i amb vosaltres avui clamem clemència i fortalesa davant el Senyor i clamem davant un món confós, i encara que de manera inconscient, governat pel Dimoni, que els seus errors i barbaritats ens arrossegaran a l’abisme, ens portaran al cainisme i a la degeneració. Clamem contra l’avortament provocat, permès, promocionat i impost, clamem contra la ideologia de gènere i sobretot, contra tots aquells que callen, que s’amaguen i que taquen el nom de Crist en dir que són cristians. No a l’avortament, si al pla bo de Déu!