Sant Pere i Sant Pau

PedroyPablo

La festa dels sants apòstols Pere i Pau ens fa tornar la mirada cap als orígens de l’Església. Fermament fonamentada sobre la fe i el testimoni dels apòstols, la comunitat dels creients ha seguit duent a terme l’obra de Jesucrist al llarg dels segles. Sant Pere i sant Pau ens ajuden a comprendre dues característiques essencials en la vida de l’Església que ells van viure a fons: la comunió i la missió.

Per la comunió, els creients vivim units i ens estimem els uns als altres com Crist ens estima i formem entre tots una sola cosa, a imatge de la unitat que regna a la Trinitat divina, en la qual el Pare i el Fill són una sola cosa en l’amor de l’Esperit Sant. Per la missió, portem als altres la bona nova de la salvació, i amb ells volem compartir-la, fent que el creixement del Regne de Déu es manifesti en el món. També Déu revela aquí a la terra la difusió del seu amor. Comunió i missió sempre estan vinculades i, per la unió de les dues, L’Església pot gaudir d’una gran riquesa de vida espiritual en què es posa de manifest la fraternitat i la sol · licitud pel proïsme. Sense la comunió, la missió seria només una propaganda, a la manera de la difusió de tantes ideologies com circulen pel món. Sense la missió, la comunió seria tan sols un sectarisme egoista. Pere i Pau van viure en profunditat aquestes dues condicions de comunió i missió, com molt bé ho demostren les comunitats que van fundar ia les que van servir.

La fe, perquè sigui autèntica, ha de ser difusiva. La festa de sant Pere i sant Pau vol ajudar-nos també a aprofundir en la fe que professem. I quin és el contingut d’aquesta fe? Pot resumir-se en la declaració de Pere: «Tu ets el Fill del Déu viu». Sobre aquesta fe, que és la roca – “petra” en grec i en llatí-, Jesucrist va edificar l’Església que mai serà vençuda pel mal i que donarà sempre testimoni del Regne de Déu. En aquesta Església, Pere i els seus successors tenen una autoritat que es fa patent en el servei, a la manera de Jesucrist.