Una carta commovedora

Per qüestió d’una revisió mèdica a Barcelona, ens ha visitat fa poc el P. Atef, antic vicari de la parròquia, amb qui ens uneixen uns vincles forts d’amistat; diumenge passat va poder participar a la Missa d’acció de gràcies per les noces d’argent de professió religiosa de la Gna. Susana. Però uns dies abans de la seva arribada, hem rebut aquesta carta que, per l’interés que té, us la transcric.

Reverendíssim Pare Joaquim Meseguer, rector de Sant Pere de Rubí. Benvolguts germans i germanes en la fe, en les nostres cors sentim la vostra presència entre nosaltres, som una petita família a Egipte, però ens sentim grans per les vostres pregàries, companyia i ajuda.

Estimats germans, nosaltres vivim per la Providència de Déu i creiem que Déu és gran, que no ens oblida pas i, gràcies a vosaltres la Providència de Déu va omplir la nostra necessitat. Us explico com.

Un dia ens van robar les coses de la casa, on dormen cent vint nens i nenes, i ens vam quedar vuit dies sense llits, ni finestres ni portes… sense res. I el dia que estaven més malats els infants, ens va trucar Mossèn Jesús Cañas per oferir-nos la vostra ajuda, i va arribar.

Vam comprar quaranta llits, llençols i coixins; ara dormim cada dos o tres en un llit, però sentim que la Providència de Déu mitjançant el vostre ajut no ens oblida pas.
Com els pares es preocupen dels fills, vosaltres, estimat Pare Joaquim i estimats germans i germanes en la fe, us heu preocupat pels nens d’Egipte.

No tinc més per dir que les paraules de Santa Teresina de l’Infant Jesús, l’Amor sobra i el vostre amor va omplir els nostres cors i ens omplí la casa de mobles.

Nosaltres us donem les gràcies, i per això hem fet adoració al Santíssim, per enviar-vos la nostra gratitud. La nostra unitat en l’amor del Senyor.

Gràcies a tots, esperem un dia que ens vingueu a visitar i ens acompanyin sempre les vostres pregàries.

Units en la Santa Eucaristia i en el cor de la Verge Maria.

P. Atef